Klapka wlewu paliwa

Definicja spalin

Spaliny, gazy spalinowe ? mieszanina gazów powstających w procesie spalania paliwa (stałego, ciekłego lub gazowego), np.
węgla kamiennego, węgla brunatnego, ropy naftowej, benzyny, gazu ziemnego, biopaliw. W skład spalin wchodzą, w ilościach zależnych od rodzaju paliwa i warunków spalania: produkty reakcji chemicznej utleniania paliwa w spalaniu zupełnym, produkty reakcji chemicznej utleniania paliwa w spalaniu niezupełnym, produkty reakcji chemicznej syntezy pomiędzy substancjami chemicznymi znajdującymi się w obszarze działania reakcji utleniania, zachodzące pomiędzy składnikami aktywnymi paliwa, składnikami nieaktywnymi (balastowymi) paliwa, towarzyszącymi gazami obojętnymi oraz częściowymi produktami reakcji chemicznych pojawiającymi się w trakcie reakcji utleniania i reakcji innych syntez, niewykorzystana część substancji aktywnych paliwa w postaci gazowej lub pary, substancje nieaktywne paliwa w postaci gazowej lub pary, gazy obojętne, np.
niepalne składniki powietrza i tlen.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spaliny

Konstrukcja i praca świec zapłonowych

Iskra powstaje pomiędzy elektrodą centralną (środkową), zasilaną wysokim napięciem i umieszczoną wewnątrz izolatora ceramicznego, a elektrodą (elektrodami) boczną podłączoną do masy poprzez gwintowany korpus świecy.
Korpus służy także do zamontowania świecy w gnieździe w głowicy silnika, zapewniając tym samym dobre odprowadzanie ciepła. Szczelina pomiędzy elektrodami wymaga okresowej kalibracji zgodnie ze specyfikacją wytwórcy. Szczelina nie może być zbyt duża, bo wtedy iskra nie przeskoczy pomiędzy elektrodami świecy, ani nie może być zbyt mała ponieważ wtedy świeca zostałaby szybko zarzucona (zespawana), czyli obie elektrody zostałyby połączone np.
opiłkiem metalu co uniemożliwia przeskok iskry, a co za tym idzie zapalenie mieszanki paliwo-powietrznej. Każda świeca ma swoją tzw.
wartość cieplną. Jest to zdolność świecy zapłonowej do odprowadzania nadmiaru ciepła i utrzymania jej elementów w optymalnym zakresie temperatur.
Rozróżniamy tu: świece zimne - mające duże zdolności do odprowadzenia ciepła - są one stosowane częściej w silnikach chłodzonych powietrzem, oraz w silnikach o dużym wysileniu (wysokie obroty pracy, duża moc jednostkowa silnika - cześciej w silnikach dwusuwowych z uwagi na zwiększoną emisję ciepła) świece gorące - mają ograniczone zdolności do odprowadzenia ciepła - są stosowane w silnikach wolnoobrotowych, zwłaszcza o małym wysileniu, najczęściej czterosuwowych, chłodzonych cieczą.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_zap%C5%82onowa

Czo zrobić w przypadku awarii samochodu?

Klapka wlewu paliwaKażdy lubi poruszać się własnym autem.

Daje nam tą większą swobodę i niezależność, ale żeby móc to robić, samochód musi być całkowicie sprawny i bezpieczny.

W każdym aucie mogą pojawić się mniejsze lub większe awarie i należy w takim przypadku odpowiednio zareagować. Jeśli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy, nie powinniśmy podejmować się samodzielnych napraw, ponieważ często jedynie pogarsza to sytuację. W takim przypadku należy udać się do warsztatu lub zamówić pomoc drogową, która postara się naprawić usterkę na miejscu lub zapewni nam transport samochodu do najbliższego zakładu mechanicznego.
Takich sytuacji nie wolno lekceważyć, ponieważ mogą one generować spore koszty i problemy. .

Widok do druku:

Klapka wlewu paliwa

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: