Myjnie samochodowe i motoryzacji

odu, że eleganckie limuzyny lub sportowe auta kosztują naprawdę olbrzymie pieniądze. Przeciętnie zarabiająca osoba nie jest w stanie kupić takiego samochodu. Przepiękne i drogie samochody możemy jednak oglądać na ulicach zwłaszcza

Myjnie samochodowe i motoryzacji

Cacka motoryzacyjne

Super szybkie i nowoczesne samochody to marzenie każdego fana motoryzacji. Zdobycie takiego samochodu najczęściej jednak nie jest możliwe z tego powodu, że eleganckie limuzyny lub sportowe auta kosztują naprawdę olbrzymie pieniądze. Przeciętnie zarabiająca osoba nie jest w stanie kupić takiego samochodu. Przepiękne i drogie samochody możemy jednak oglądać na ulicach zwłaszcza dużych miast. Trzeba przyznać, że samo utrzymanie takiego samochodu w idealnym stanie, zadbanie o porządek w jego wnętrzu i przede wszystkim o sprawnie działające układy pod maską to wydatek przerastający zwykle kieszeń przeciętnego człowieka. Pozostaje więc tylko pomarzyć o takim szybkim, sportowym samochodzie.


Niezbędnym elementem samochodu

Napęd

Napęd samochodu stanowi silnik. Najczęściej wykorzystywanym w samochodach typem silnika jest silnik spalinowy tłokowy. Produkowane są również samochody wyposażone jedynie w silnik elektryczny, czyli samochody elektryczne. Innym rodzajem napędu stosowanym w samochodzie jest napęd hybrydowy, będący połączeniem silnika spalinowego i silnika elektrycznego.
Źródło energii

Niezbędnym elementem samochodu jest źródło energii, wymagane przez silnik do jego działania.

W przypadku zastosowania silnika spalinowego źródłem energii może być:

paliwo ciekłe, np. benzyna lub olej napędowy;
paliwo gazowe w stanie ciekłym, np. LPG lub LNG;
paliwo gazowe sprężone, np. CNG.

W przypadku zastosowania silnika elektrycznego źródłem energii może być:

akumulator elektryczny,
superkondensator grafenowy1,
ogniwo paliwowe.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d


Silniki zasilne benzyną

Silnik o zapłonie iskrowym
Silnik W16, stosowany w Bugatti Veyron
Silnik czterosuwowy o zapłonie iskrowym - zasada działania

Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) jest silnikiem cieplnym spalinowym o spalaniu wewnętrznym, w którym spalanie ładunku zainicjowane jest iskrą powstającą pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej1. Mieszanina paliwa i powietrza musi być przygotowana odpowiednio wcześniej przed momentem zapłonu, do jej zapalenia niezbędna jest wytworzona w odpowiednim źródle iskra1. Sprawność silnika o zapłonie iskrowym zależy w głównej mierze od stopnia sprężania1.
Mieszanka paliwowo-powietrzna

Paliwem spalanym w silniku iskrowym musi być paliwo intensywnie parujące w układzie zasilania silnika w paliwo lub w cylindrze silnika. Paliwo to może występować w formie płynnej lub gazowej. Do stosowanych paliw należą m.in:

benzyna
benzyna bezołowiowa
etylina
LPG ? gaz płynny
CNG ? sprężony gaz ziemny
metanol
etanol (jako samodzielne paliwo lub jako dodatek do benzyn)

Stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być utrzymany w odpowiednim dla danego silnika przedziale. Zbyt mała ilość powietrza sprawia, że mieszanka staje się zbyt bogata - sprawność silnika maleje, spalanie jest niezupełne, wzrasta stężenie tlenku węgla w spalinach1. Zbyt duży stosunek powietrza do paliwa powoduje zubożenie mieszanki, co skutkuje rozciągnięciem spalania w czasie do suwu rozprężania1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym



© 2019 http://architektwarszawa.com.pl/