integracja sensoryczna warszawa

Rehabilitowanie dzieci

Nasze dziecko to skarb, który dostaliśmy z nieba, dlatego każdy rodzic, zdając sobie sprawę z tego, jak wielkie zadanie przyjął na siebie wie, że powinien zrobić wszystko, by swojej latorośli niczego nie zabrakło.
Z tego powodu też rehabilitacja dzieci okazuje się dla wielu młodych ludzi koniecznym krokiem w stronę prawidłowego rozwoju. Dobrze jest się postarać o to, by w razie konieczności nasze dziecko trafiło w ręce profesjonalnych fizjoterapeutów, którzy doskonale wiedzą, jak jemu pomóc i nie zaszkodzić.
Na pewno ważne jest nie tylko podejście specjalistów, ale także i nasze.

Wspierajmy swoją pociechę, motywujmy do podejmowania trudów rehabilitacji i nigdy nie dopuśćmy do tego, by za szybko z niej zrezygnowało.

W trakcie terapii IS

Terapia integracji sensorycznej (terapia IS, terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego) ? terapia prowadzona w specjalistycznych gabinetach dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sygnałów płynących z otoczenia, mająca na celu przywrócenie prawidłowej pracy zmysłów w celu płynnego codziennego funkcjonowania1. Jeśli przetwarzanie zmysłów przebiega nieprawidłowo, wówczas mózg nie może pełnić swojej najistotniejszej funkcji ? integracji wrażeń sensorycznych.
Dziecko takie może zareagować na bodźce znaczącym, spójnym zachowaniem. Może mieć trudności z wykorzystaniem informacji sensorycznych do zaplanowania i przeprowadzenia działań. Terapia IS jest procesem, w odróżnieniu od aktywności sensomotorycznych, czyli ćwiczeń bazujących na różnych bodźcach zmysłowych, które można włączać do terapii innych niż terapia IS, np. terapii logopedycznej, pedagogicznej itp.
W trakcie terapii IS podąża się za potrzebami i aktywnością dziecka, dlatego nie jest możliwe wcześniejsze przygotowanie konspektu sesji terapeutycznej.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terapia_integracji_sensorycznej

Zalecenia do stosowania terapii IS

integracja sensoryczna warszawa
Zalecenia do stosowania terapii IS Terapia IS może być stosowana w przypadku następujących chorób i dysfunkcji: 1.
Zaburzenia związane ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia, w przypadku: zaburzeń percepcji wzrokowej, zaburzeń percepcji słuchowej, zaburzeń orientacji przestrzennej, zaburzeń małej motoryki. 2.

FAS, w przypadku: nieprawidłowego czucie w jamie ustnej u niemowląt, osłabionego lub wzmożonego napięcia mięśniowego, nadwrażliwości na dźwięk i światło, nadpobudliwości, krótkiego czasu skupienia uwagi, 3.

Autyzm/zespół Aspergera, w przypadku: zaburzeń mowy, słabej modulacji sensorycznej (dotyk, propriocepcja, przedsionek), słabej kontroli posturalnej (niskie napięcie mięśniowe, słaba równowaga), słabego planowania ruchu, ideacji i organizacji zachowania. 4. Zespół Downa, w przypadku: obniżonego napięcia mięśniowego, poszukiwań wrażeń proprioceptywnych, opóźnionego rozwoju kontroli posturalnej, trudności z odczuwaniem położenia części swojego ciała, problemów z obniżoną reakcją na bodziec, dyskryminacją dotykową, opóźnienia w rozwoju funkcji wzrokowych, opóźnienia rozwoju mowy. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terapia_integracji_sensorycznej.

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: